10 frustrari ale antreprenorului – lipsa expertizei

In aceasta mini-serie, abordam pe scurt 10 frustrari ale antreprenorului si cum pot fi ele diminuate, gestionate sau eliminate complet.

In ”episodul” de astazi vorbim despre lipsa expertizei.

Lipsa expertizei este o frustrare importanta pentru antreprenorii care nu detin abilitatile (innascute) sau competentele (dobandite) care sa le transforme afacerea intr-una de succes.

Expertiza se construieste pe masura ce antreprenorul acumuleaza experiente diferite, este pus in situatii inedite, intampina obstacole de tot felul si mai ales, invata si aplica lectiile invatate din greselile inerente detinerii si gestionarii unui business.

Printre cele mai importante competente de care ai nevoie pentru ca afacerea ta sa isi atinga obiectivele si sa devina (ori sa ramana) profitabila se numara:

  1. Strategia de business

Ce este?

Strategia de business implica analiza factorilor externi si interni care afecteaza performanta afacerii tale, stabilirea obiectivelor si prioritatilor acesteia si definirea si implementarea planurilor pentru a le atinge.

Ea cuprinde mai multe elemente, de la intelegerea pietei pana la analiza SWOT si evaluarea si imbunatatirea continua a activitatii companiei.

De ce ai nevoie de ea?

  • te ajuta sa iti creezi un avantaj competitiv solid (un produs unic in piata, Customer Service ireprosabil, tehnologie inovatoare, etc.);
  • iti ofera o viziune clara asupra viitorului afacerii tale → toata lumea lucreaza in aceeasi directie;
  • te ajuta sa aloci eficient resursele de care dispui (financiare, umane);
  • iti imbunatateste capacitatea de a lua decizii, oferindu-ti ocazii in care trebuie sa evaluezi riscul versus oportunitati.

 

  1. Managementul financiar

Ce este?

Managementul financiar inseamna monitorizarea, controlul, protejarea si raportarea resurselor financiare ale unei companii.

Controlul acestui flux de resurse in interiorul si in afara organizatiei include vanzarea produselor sau serviciilor, achitarea cheltuielilor si plata salariilor si taxelor, etc.

 

De ce ai nevoie de el?

  • te ajuta sa estimezi fluxul de numerar pentru a te asigura ca business-ul tau detine suficiente fonduri nu doar pentru a functiona, ci si pentru a creste;
  • inlesneste monitorizarea cheltuielilor si identificarea de solutii pentru reducerea acestora;
  • te ajuta sa intelegi conditiile actuale ale pietei, riscurile asociate investitiilor si sa iei decizii comerciale si financiare avantajoase pentru afacerea ta;
  • contribuie la cresterea profitabilitatii prin stabilirea pretului corect pentru produsele si serviciile curente, delistarea celor neprofitabile si evaluarea potentialului profit al unor noi produse si servicii.

 

  1. Focusarea pe rezultat

Ce este?

Focusarea pe rezultat inseamna concentrarea pe atingerea obiectivelor esentiale ale companiei (in ciuda distragerilor si obstacolelor) si mobilizarea tuturor resurselor pentru a duce afacerea ta acolo unde ti-ai propus.

 

De ce ai nevoie de ea?

  • te ajuta sa ramai pe traiectoria setata atunci cand intampini dificultati (comerciale, de aprovizionare, locale sau globale, etc.);
  • iti indica instrumentele necesare pentru atingerea obiectivelor (invatare, dobandirea unor noi competente sau crearea de noi relatii profesionale);
  • te ajuta sa elimini “zgomotul de fundal” – sa indepartezi toti factorii care iti consuma timp si energie, pe care de fapt trebuie sa le dedici scopului tau.

 

  1. Leadershipul antreprenorial

Ce este?

Leadershipul antreprenorial reprezinta capacitatea de a conduce angajatii prin propriul exemplu comunicand, inspirand, motivand, partajand si delegand, cu scopul de a transforma problemele in oportunitati si de a crea valoare economica si sociala. 

De ce ai nevoie de el?

  • te ajuta sa te inconjori de oameni talentati, curajosi si loiali pe care, odata recrutati, ii poti dezvolta prin training sau coaching pentru a livra cele mai bune rezultate;
  • iti ofera stabilitate in perioade dificile folosind comunicarea transparenta, aratand empatie, adaptabilitate si optimism in relatiile cu toti colaboratorii tai, de la angajati si parteneri pana la furnizori si investitori;
  • iti consolideaza increderea in competentele, viziunea si experienta ta, ajutandu-te sa stabilesti conexiuni cu oameni care iti pot ajuta afacerea sa creasca (mentori, colegi de bransa, parteneri strategici, etc).

 

Pentru a-ti transforma afacerea intr-una de succes, ai nevoie si de alte competente si trasaturi de personalitate cum ar fi comunicarea eficienta, time si project management, competente de negociere si delegare, integritate, autenticitate, precum si de creativitate, ascultare activa, adaptabilitate, un mindset pozitiv si rezistenta in fata obstacolelor si provocarilor.

 

Cum scapi de frustrarea generata de lipsa expertizei?

  • apeland la consultanta de business si coaching. 
  • Consultanta de business:
    • te ajuta sa acumulezi expertiza si (mai multe) cunostinte gratie experientei castigate in colaborarea cu alte companii;
    • iti inlesneste dobandirea competentelor si cultivarea abilitatilor cu care sa atingi obiectivele setate;
    • iti ofera claritate pentru definirea sau ajustarea strategiei si planurilor tale de business.
  • Coachingul:
    • te ajuta sa identifici parghiile cele mai potrivite pentru a invata ce NU stii;
    • te insoteste in analizarea elementelor de care ai nevoie pentru a castiga mai multa incredere in ceea ce stii, vrei si poti face;
    • iti faciliteaza identificarea solutiilor adaptate la nevoile tale ca antreprenor si NU solutii general valabile, ajutandu-te astfel sa obtii rezultatele pe care le doresti.

 

Prin serviciile de consultanta de business si coaching oferite, te pot ajuta sa scapi de frustrarea cauzata de lipsa expertizei, prin dobandirea competentelor esentiale ale unui antreprenor de succes.

Articole similare

Articole similare