10 frustrari ale antreprenorului – procese ineficiente

Sa ai o afacere este un drum complex si anevoios, mai ales in lumea moderna si dinamica de astazi. In plus, schimbarile impuse de pandemie au facut ca multe dintre lucrurile care functionau in urma cu 3-4 ani sa nu mai ofere rezultate astazi. Daca adaugam la acest tablou si provocarile din operatiunile zilnice ale business-ului, identificam aspecte care genereaza numeroase frustrari unui antreprenor, fie el la inceput de drum sau “calit” in mediul de afaceri din Romania.

In aceasta mini-serie, abordam pe scurt 10 frustrari ale antreprenorului si cum pot fi ele diminuate, gestionate sau eliminate complet.

In ”episodul” de astazi vorbim despre procesele ineficiente.

Ce este un proces ineficient?

Un proces care nu produce rezultatele dorite sau iroseste resurse si timp.

Exemple de procese ineficiente

Taskuri manuale

Cauze

  • defectiuni echipamente, lipsa comunicare inter-departamentala, lipsa expertiza angajati pentru folosirea unor instrumente de automatizare a taskurilor, lipsa dorintei de a inova/schimba lucrurile, etc.

Impact

  •  intarzierea/blocarea proceselor de productie sau expediere a bunurilor, deteriorarea relatiei cu clientii, risipa de timp si bani, demotivarea si demisia angajatilor, reputatie slaba a companiei in piata si incapacitatea de a atrage talente, etc.

Solutii

  • automatizarea proceselor acolo unde acest lucru este posibil, de la completarea comenzilor si a notelor de expeditie pana la monitorizarea inventarului sau raportarea unitara KPIs ai departamentelor cheie din companie;
  • investitia in tehnologii capabile sa elimine partial sau integral taskurile manuale care ocupa mult timp sau care contribuie semnificativ la atingerea obiectivelor de business.

Raportare inexacta sau incompleta

Cauze

  • Lipsa sistemelor potrivite sau a personalului care sa le poata utiliza corespunzator, neintelegerea importantei raportarii in succesul afacerii, insuficienta expertiza pentru generarea rapoartelor in forma corecta si completa, etc.

Impact

  • Pierderea unor oportunitati de afaceri, ratarea unor investitii relevante pentru companie, repetarea greselilor in diferite segmente de activitate, imposibilitatea de a defini/ajusta strategia de afaceri sau de a masura succesul sau evolutia acesteia, etc.

Solutii

  • definirea unor modalitati precise si fiabile de colectare si analiza a datelor;
  • stabilirea formatelor, frecventei si responsabililor cu redactarea/prezentarea rapoartelor;
  • stabilirea/implementarea masurilor de remediere a erorilor identificate si de imbunatatire a rezultatelor nesatisfacatoare.

Pastrarea suportului de hartie

Cauze

  • Neincrederea in sistemul de lucru digital, lipsa dorintei de a schimba modul de lucru, perceptia ca informatiile pe suport de hartie sunt mai usor de gestionat, etc;

Impact

  • Alocarea unui volum de munca si timp din “cota” angajatilor pentru a redacta/prezenta/pastra informatiile in acest format, generarea unei imagini nefavorabile in relatia cu furnizorii si clientii care lucreaza in format digital, riscul de pierdere/distrugere a documentelor in urma mutarilor, arhivarii defectuoase sau accidentelor, costuri ridicate pentru rezervele necesare de hartie, cerneala imprimanta, etc.

Solutii

  • Achizitia de solutii digitale;
  • Crearea de formulare/template-uri care pot fi gestionate digital, actualizate instantaneu si centralizate pentru utilizarea in diferitele segmente ale activitatii.

Cum scapi de frustrarea generata de procesele ineficiente?

  • Apeland la consultanta de business si coaching.

Consultanta de business:

  • analizeaza si mapeaza toate procesele ineficiente din companie;
  • ti le prezinta intr-un limbaj accesibil si iti propune solutii, indicand si resursele necesare implementarii acestora si impactul pe care il vor avea asupra afacerii tale (operatiuni + rezultate financiare);
  • iti indica metode de imbunatatire continua astfel incat procesele sa tina pasul cu evolutia industriei si a tehnologiei.

Coaching:

  • te sprijina in a analiza si a identifica rolurile din compania ta implicate in procese ineficiente;
  • te ajuta sa identifici ce parghii poti folosi pentru a obtine claritate in optimizarea acestor roluri, ce pot merge de la reorganizarea departamentelor si pana la realocarea angajatilor;
  • te insoteste in analiza de noi perspective, adaptate la nevoile tale ca antreprenor si NU solutii general valabile, ajutandu-te astfel sa iti ajustezi obiectivele de business atunci cand acestea nu produc rezultatele asteptate.

 

Pentru consultant si coaching de business, contacteaza-ma.

Impreuna vom elimina cel putin o frustrare de pe lista ta ca antreprenor, cea a proceselor ineficiente.

Articole similare

Articole similare