6 beneficii ale coachingului pentru top management

Coachingul a devenit in ultimii ani o strategie cheie pentru dezvoltarea echipelor de management. Aceste programe ajuta managerii din toate rolurile, inclusiv pe cei din pozitiile de top, sa isi maximizeze potentialul profesional, cu beneficii masurabile atat pentru ei, cat si pentru compania care investeste in achizitia serviciilor de coaching.

In randurile urmatoare iti prezentam 6 beneficii ale coachingului pentru angajatii din segmental top management.

Ce este coachingul pentru business?

Coachingul de business reprezinta o serie de sesiuni unu-la-unu intre un coach si angajati ori antreprenori in care acestia din urma sunt indrumati pentru a-si clarifica obiectivele si pentru a identifica si aplica solutiile necesare atingerii lor si, totodata, pentru a se dezvolta continuu prin invatare.

Scopul principal al coachingului, din perspectiva acestui articol, este de a promova comunicarea bidirecțională între manager și coach pentru a identifica zonele de îmbunătățire, consolida punctele forte și dezvolta în continuare performanța managerului. Acest lucru se face de obicei prin concentrarea pe obiective specifice de performanță, pe abilități si competente.

Coachingul aduce companiilor un ROI superior celui generat de workshop-uri traditionale de leadership pentru ca ofera un program complet personalizat de dezvoltare care se focuseaza nu doar pe instrumente si competente, ci si pe integrarea si aplicarea acestora.

Beneficiile coachingului pentru angajatii din top management:

  1. Auto-cunoastere

Relatia pe care un coach o stabilieste cu managerul permite explorarea punctelor forte si punctelor slabe ale managerului si identificarea de solutii pentru dezvoltarea celor dintai si gestionarea adecvata a celor din urma. Mai mult decat atat, managerii invata in sesiunile de coaching sa isi recunoasca si sa isi monitorizeze progresul si sa aprecieze pasii parcursi si efortul depus in acest sens.

Aceasta auto-cunoastere motiveaza managerii sa evolueze in ceea ce fac, folosind in mod inteligent atuurile pe care le detin (abiltati, competente, posibilitati de dezvoltare).

  1. Perspective noi

Coachingul ofera managerilor de top o noua perspectiva asupra responsabilitatilor de zi cu zi. Coachul ii determina sa facă un pas inapoi si sa reflecteze atunci cand au o zi sau o saptamana mai putin bune. Aceasta reflectie are uneori ca rezultat identificarea unor probleme mai profunde. Impreuna, cei doi descopera noi perspective asupra reactiei managerului analizand problemele si creand un plan pentru situatii similare ce pot aparea in viitor.

  1. Un mod deschis de gandire

Coachingul stimuleaza un mod deschis de gandire, invitand managerii sa ia în considerare alte puncte de vedere atunci cand le sunt adresate diferite intrebari. Managerii dobandesc astfel un mod deschis de a gandi care duce, in timp, la deprinderea competentei de management flexibil. Potrivit “Centrului pentru Management si Eficacitatea Organizatiei”, aceasta competenta este o „necesitate pentru afacere”, deoarece permite luarea de decizii rapide, creative și precise in momente de presiune.

  1. Productivitate imbunatatita

Productivitatea angajatilor din top management este imbunatatita de coaching prin:

  • diminuarea timpului alocat realizarii de proiecte si obtinerii de rezultate prin concentrarea pe obiective si soluții;
  • dobandirea mai rapida a competentelor necesare atingerii unei performante dincolo de asteptari, coachingul folosind metode rapide de invatare cognitiva, emotionala si relationala;
  • impactarea pozitiva nu doar a rezultatelor din prezent, ci si a celor pe termen lung, coachingul luand in considerare si pregatind managerii pentru implicatii viitoare.
  1. Motivatie sporita

Coachingul reprezinta o oportunitate de a dobandi noi competente, de a invata si de a acumula experienta, elemente care confera managerilor incredere in propria capacitate. Aceasta incredere genereaza rezultate masurabile care la randul lor antreneaza atingerea de noi rezultate pozitive. Astfel, motivatia celor implicati in programe de coaching devine mai mare, crescand odata cu ea si performantele acestora.

  1. Comunicare mai eficienta

Coachingul permite angajatilor din top management sa inteleaga ca abilitatile lor de comunicare nu sunt intotdeauna pe cat de clare cred ei. Un coach va evidentia domeniile de comunicare care au nevoie de imbunatatire si va exersa acele domenii cu managerul care urmeaza programul. El ajuta managerul sa invete cum sa comunice cu angajati cu varste, culturi si personalitati diferite, folosind experiențele lor trecute ca exemple.

Abilitatile bune de comunicare permit oamenilor sa se conecteze unii cu altii. Un coach care poate ghida o persoana sa comunice eficient ii va îmbunatati credibilitatea si abilitatile generale de management.

In plus, coachingul pentru top management contribuie la dezvoltarea competentei de leadership, creeaza un mediu de lucru pozitiv si productiv si imbunatateste implicarea si retentia celor care participa la acest tip de programe.

Coachingul se bazeaza pe metode si tehnici documentate si testate, cu rezultate demonstrate in sfera performantei participantilor. El poate schimba nu doar modul de lucru si perspectiva managerilor dintr-o companie, ci si mediul de lucru si rezultatele intregii companii.

Contacteaza-ne pentru a discuta programul de coaching potrivit pentru tine sau pentru afacerea ta!

Articole similare

Articole similare