Cum contribuie portofoliul de clienti la cifra de afaceri si cum influenteaza profitabilitatea?

blog 4

Cred ca nu este un secret pentru nimeni ca Cifra de afaceri a unei companii este influentata direct de catre portofoliul de clienti. Valoarea acestui portofoliu este data de totalitatea clientilor pe care ii are firma ta, valoare care creste cu noii clienti pe care ii “castigi” si scade cu cei pe care ii “pierzi” de-a lungul timpului. Adica este asemanator unui organism viu, ce creste si se dezvolta in functie de sanatatea firmei, a mediului de afaceri si a intregii conjuncturi in care firma isi desfasoara activitatea.

Ce este portofoliul de clienti de fapt?

   Portofoliul de clienti reprezinta totalitatea informatiile necesare pentru a derula o relatie comerciala, nu doar entitatea juridica in sine. Prin acest portofoliu reusesti sa iti cunosti clientii si sa interactionezi eficient cu fiecare dintre ei. Managementul portofoliului de clienti se poate realiza in zilele noastre prin instrumente cum ar fi ERP-ul, CRM-ul sau alte software-uri (nu as neglija clasicul excel) care colecteaza si retin datele clientilor astfel incat tu si echipa ta sa le puteti folosi cand aveti nevoie de ele pentru activitati specifice de business.

Ce informatii poate contine un portofoliu de clienti?

In portofoliul de clienti poti include toate acele informatii pe care le consideri relevante pentru profilul afacerii tale si pentru relationarea cu companiile partenere, ca de exemplu:

  • numele companiilor, datele si persoanele de contact;
  • industria si domeniul in care in care acestea activeaza;
  • produsele sau serviciile pe care le ofera;
  • proiectele derulate sau contractele semnate cu aceste companii;
  • segmentarea clientilor dupa (valoare, volum, profitabilitate, etc)
  • oportunitatile de vanzare;
  • alte detalii relevante.

Indicatorii de performanta ai portofoliului de clienti

Sa definesti indicatorii cheie de performanta (KPIs) dupa care evaluezi succesul relatiei comerciale cu clientii tai, tine mai degraba de experienta si de nivelul la care se afla compania ta. Astfel, atunci cand iti deschizi firma poti sa definesti o serie de KPIs pe care sa ii ajustezi pe masura ce cunosti mai bine clientii, derulezi proiecte mai complexe cu acestia ori intelegi mai bine dinamica pietei in care tu sau clientii tai activati. Domeniul de activitate, piata in care activezi, particularitatile industriei vor duce la o diferentiere a indicatorilor de performanta desi obiectivul final poate ramane acelasi – dezvoltarea portofoliului de clienti si cresterea vanzarilor.

Analiza si optimizarea portofoliului de clienti

Analiza si optimizarea portofoliului de clienti iti influenteaza cifra de afaceri pentru ca:

  • iti permite sa identifici clientii care iti aduc cele mai mari venituri raportate la nivelul de cheltuieli optime pentru derularea relatiei comerciale cu acestia (profitabilitate). Potrivit principiului Pareto, 20% dintre clientii genereaza 80% din venituri, din profitabilitate, din costuri, din efortul alocat, etc. In practica difera procentele in functie de industrie, firma, etc., dar principiul de baza se pastreaza.
  • te ajuta sa definesti strategii personalizate de marketing si vanzari pentru cei mai profitabili clienti pe care ii ai;
  • arata clientii care nu aduc valoare afacerii tale. Odata identificati, poti alege fie sa le aloci mai putine resurse, fie sa incetezi colaborarea cu ei pentru a-ti putea concentra eforturile spre clientii care te ajuta sa iti maresti cifra de afaceri, profitabilitatea si implicit sa poti dezvolta afacerea.
  • te ajuta sa intelegi care este ponderea veniturilor generate de fiecare client in veniturile tale anuale recurente si sa iti ajustezi strategiile si serviciile pentru a pastra sau creste (unde este posibil) aceasta pondere;
  • iti arata cati clienti pierzi si cati clienti castigi anual. Printr-o analiza si mai detaliata, poti identifica si indeparta cauzele care te fac sa pierzi clienti si, totodata, poti pune la punct noi concepte, proiecte sau strategii de business prin care sa castigi, anual, mai multi clienti decat in acest moment;
  • identifica acei clienti care promoveaza produsele sau serviciile pe care le oferi. Poti gasi astfel raspuns la intrebari cum ar fi “ce procent din clientii pe care ii am in portofoliu recomanda prietenilor, familiei, colegilor produsele sau serviciile mele?” sau “cati dintre clientii mei critica in cercul lor de cunoscuti produsele sau serviciile pe care le achizitioneaza de la mine?” Nivelul de promovare pe care ti-l ofera sau, din contra, ti-l refuza clientii influenteaza direct cifra de afaceri si, evident, numarul de clienti existenti si costurile necesare obtinerii de noi clienti.

Clientul nostru NU este stapanul nostru, este partenerul nostru alaturi de care dorim sa construim, sa dezvoltam, sa imbunatatim, sa inovam pe termen mediu si lung pentru a oferi produse / servicii adaptate cerintelor de o cat mai buna calitate. O abordare de genul celei mentionate va aduce doar frustrari in cadrul echipei, costuri uriase si va limita posibilitatile de dezvoltare.

Ce poti face pentru a-ti imbunatati (optimiza) portofoliul de clienti?

Masurile pe care le poti lua pentru a-ti imbunatati portofoliul de clienti si, implicit, pentru a-ti mari cifra de afaceri si imbunatati profitabilitatea sunt influentate de mai multi factori, cum ar fi:

  • domeniul in care activeaza afacerea ta;
  • momentul la care te afli cu activitatea companiei tale (firma abia infiintata sau companie deja consacrata pe piata);
  • tipul de relatii comerciale pe care le derulezi cu clientii (one-time sales sau parteneriate pe termen mediu si lung);
  • abordarea comerciala a companiei tale;
  • profesionalismul echipei de vanzari si instrumentele folosite in relatia cu acestia;
  • sistemul de monitorizare, raportare si procesele interne aferente gestiunii portofoliului de client.

Una dintre masurile concrete este adoptarea abordarii centrate pe client. Aceasta “customer centric approach” are principii de baza cum ar fi:

Afacerea exista pentru clienti

Afacerile nu sunt create doar pentru a exista, pentru ele insele. Constientizarea faptului ca orice companie exista pentru clientii sai face ca abordarea acesteia sa fie ancorata in realitate. In acest fel, toti cei implicati in activitatea companiei inteleg ca scopul lor este sa ofere clientilor acel tip de valoare care ii diferentiaza de competitie si care, implicit, ii determina pe clienti sa aleaga serviciile sau produsele lor si nu ale competitorilor.

Imbunatatirea continua este  imperativa

Pozitia favorabila pe care afacerea ta o are la un moment dat in industria ori piata in care activeaza nu trebuie luata ca una garantata pe viata. In jurul tau, competitorii se schimba, evolueaza, se adapteaza. Preferintele si asteptarile clientilor, de asemenea, se schimba, de multe ori cu o viteza uimitoare. Este important sa tii pasul cu toate aceste schimbari pentru a-ti consolida pozitia. Trebuie sa iti cunosti afacerea, clientii, echipa, produsele si serviciile extrem de bine. Si, mai presus de toate, este vital sa iti eficientizezi procesele, procedurile si strategiile astfel incat sa poti inova, sa poti raspunde cerintelor clientilor, aflate in continua schimbare si, de ce nu, sa devii un leader si nu un urmaritor in industria in care activezi.

Noi iti oferim consultanta elaborata dupa metodologia Lean Six Sigma pentru implementarea unui sistem de tip ”imbunatatire continua” in planificarea strategica si organizatorica, in managementul vanzarilor si al schimbarii, in managementul financiar, in ajustarea obiectivelor si strategiilor de marketing, in politicile de resurse umane, precum si in sistemele de control intern.

Articole similare

Articole similare

Claudiu Chiru
Prezentare generală a confidențialității

Politica de confidentialitate

 

Consideram asigurarea dreptului la protectia datelor cu caracter personal ca un angajament fundamental al Easy Grow Business Development S.R.L, prin urmare vom dedica toate resursele si eforturile necesare pentru a prelucra datele dumneavoastra in deplina concordanta cu Regulamentul (UE) 2016/679 (“Regulamentul general privind protectia datelor” sau “GDPR”), precum si cu orice alta legislatie aplicabila pe teritoriul Romaniei. Intrucat unul dintre principiile esentiale ale acestui cadru legal il reprezinta transparenta, am pregatit acest document prin care dorim sa va informam despre modul in care colectam, utilizam, transferam si protejam datele dumneavoastra cu caracter personal atunci cand interactionati cu noi in legatura cu produsele si serviciile noastre, inclusiv prin site-ul nostru web sau prin aplicatiile disponibile pe telefonul mobil.

 

Ne rezervam dreptul de a actualiza si modifica periodic aceasta Politica de Confidentialitate, pentru a reflecta orice modificari ale modului in care prelucram datele dumneavoastra cu caracter personal sau orice modificari ale cerintelor legale. In cazul oricarei astfel de modificari, vom afisa pe website-ul nostru versiunea modificata a Politicii de Confidentialitate, motiv pentru care va rugam sa verificati periodic continutul acestei Politici de Confidentialitate.

Ce categorii de date cu caracter personal prelucram

In general, colectam datele dumneavoastra cu caracter personal direct de la dumneavoastra, astfel incat aveti controlul asupra tipului de informatie pe care ne-o oferiti. Cu titlu de exemplu, primim informatii de la dumneavoastra astfel:

 

Cand ne trimiteti un mesaj sau ne trimiteti o cerere de oferta, ne furnizati informatii precum: produsul sau serviciul dorit, numele si prenumele, adresa de email, numarul de telefon, etc.

Putem, de asemenea, sa colectam si sa prelucram ulterior anumite informatii cu privire la comportamentul dumneavoastra in timpul vizitarii site-ului nostru web, pentru a va personaliza experienta online si a va pune la dispozitie oferte adaptate profilului dumneavoastra. Va invitam sa aflati mai multe detalii in acest sens prin consultarea sectiunii de mai jos cu privire la scopurile prelucrarii.

Pe site-ul nostru web putem stoca si colecta informatii in cookie-uri si tehnologii similare, conform Politicii de cookie-uri.

 

Nu colectam si nu prelucram in alt mod date sensibile, incluse de Regulamentul general privind protectia datelor in categorii speciale de date cu caracter personal. De asemenea, nu dorim sa colectam sau sa prelucram date ale minorilor care nu au implinit varsta de 18 ani.

 

Care sunt scopurile si temeiurile prelucrarii:

Vom utiliza datele dumneavoastra cu caracter personal cu urmatorul scop:

Pentru prestarea serviciilor Easy Grow Business Development in beneficiul dumneavoastra.

Acest scop general poate include, dupa caz, urmatoarele:

a) Raspunsul la intrebarile si sau solicitarile adresate de dumneavoastra prin intermediul formularului de contact;

b) Asigurarea serviciilor de suport, inclusiv oferirea de raspunsuri la solicitarile dumneavoastra sau la intrebarile dumneavoastra cu privire la serviciile Easy Grow Business Development.

 

Prelucrarea datelor dumneavoastra pentru aceste scopuri este in cele mai multe cazuri necesara pentru incheierea si executarea unui contract intre Easy Grow Business Development si dumneavoastra. De asemenea, anumite prelucrari subsumate acestor scopuri sunt impuse de legislatia aplicabila, inclusiv legislatia fiscala si contabila.

 

Pentru imbunatatirea serviciilor noastre

Ne dorim in permanenta sa va oferim acele informatii si detalii care va intereseaza cel mai mult. Pentru aceasta, putem colecta si utiliza anumite informatii in legatura cu comportamentul dumneavoastra in timpul vizitei pe site-ul nostru, va putem invita sa completati diverse chestionare sau putem desfasura, direct sau cu ajutorul unor parteneri, studii si cercetari de piata.

Ne intemeiem aceste activitati pe interesul nostru legitim de a desfasura activitati comerciale, avand intotdeauna grija ca drepturile si libertatile dumneavoastra fundamentale sa nu fie afectate.

 

Pentru marketing

Vrem sa va tinem la curent cu privire la cele mai bune oferte pentru produsele/serviciile care va intereseaza. In acest sens, va putem trimite orice tip de mesaj (cum ar fi: e-mail/SMS/telefonic/alerte pe mobil sau web, etc.) continand informatii generale si tematice, informatii cu privire la produse si servicii similare sau complementare cu cele pe care le-ati achizitionat, informatii cu privire la oferte sau promotii, informatii referitoare la produsele/serviciile pentru care ati aratat interes, precum si alte comunicari comerciale cum ar fi cercetari de piata si sondaje de opinie, si putem afisa recomandari personalizate pe site-ul web.

 

In anumite situatii, ne putem baza activitatile de marketing pe interesul nostru legitim de a ne promova si dezvolta activitatea comerciala. In orice situatie in care folosim informatii cu privire la dumneavoastra pentru un interes legitim al nostru, avem grija si luam toate masurile necesare pentru ca drepturile si libertatile dumneavoastra fundamentale sa nu fie afectate. Cu toate acestea, ne puteti solicita oricand, prin mijloacele descrise mai sus, sa oprim prelucrarea datelor dumneavoastra cu caracter personal in scop de marketing, urmand sa dam curs cererii dumneavoastra.

 

Pentru apararea intereselor noastre legitime

Pot exista situatii in care vom folosi sau transmite informatii pentru a ne proteja drepturile si activitatea comerciala. Acestea pot include:

– Masuri de protectie a site-ului web easygrownow.ro fata de atacuri cibernetice:

– Masuri de prevenire si detectare a tentativelor de fraudare, inclusiv transmiterea unor informatii catre autoritatile publice competente;

– Masuri de gestionare a altor riscuri.

 

Temeiul general al acestor tipuri de prelucrari este interesul nostru legitim de a ne apara activitatea comerciala, fiind inteles ca ne asiguram ca toate masurile pe care le luam garanteaza un echilibru intre interesele noastre si drepturile si libertatile dumneavoastra fundamentale.

De asemenea, in anumite cazuri ne intemeiem prelucrarea pe dispozitii legale cum ar fi obligatia de a asigura paza bunurilor si valorilor prevazuta de legislatia aplicabila in aceasta materie.

 

Cat timp pastram datele dumneavoastra cu caracter personal

Ca regula generala, vom stoca datele dumneavoastra cu caracter personal cat timp sunteti in colaborare cu noi. Puteti sa ne solicitati oricand stergerea anumitor informatii si vom da curs acestor solicitari, sub rezerva pastrarii anumitor informatii in situatiile in care legislatia aplicabila sau interesele noastre legitime o impun.

 

Cui transmitem datele dumneavoastra cu caracter personal

Dupa caz, putem transmite sau oferi acces la anumite date cu caracter personal ale dumneavoastra urmatoarelor categorii de destinatari:

– partenerilor Easy Grow Business Development;

– furnizorilor de servicii de curierat;

– furnizorilor de servicii de plata/bancare;

– furnizorilor de servicii de marketing / telemarketing;

– furnizorilor de servicii de cercetare de piata;

– societatilor de asigurare;

– furnizorilor de servicii IT;

– altor societati cu care putem dezvolta programe comune de ofertare pe piata a bunurilor si serviciilor noastre.

 

In cazul in care ne revine o obligatie legala sau daca este necesar pentru a ne apara un interes legitim, putem de asemenea divulga anumite date cu caracter personal unor autoritati publice.

Ne asiguram ca accesul la datele dumneavoastra de catre terte persoane juridice de drept privat se realizeaza in conformitate cu prevederile legale privind protectia datelor si confidentialitatea informatiilor, in baza unor contracte incheiate cu acestia.

 

In ce tari transferam datele dumneavoastra cu caracter personal

In prezent, stocam si prelucram datele dumneavoastra cu caracter personal pe teritoriul Romaniei.

Cu toate acestea, este posibil sa transferam anumite date ale dumneavoastra cu caracter personal unor entitati localizate in Uniunea Europeana sau in afara Uniunii, inclusiv in tari carora Comisia Europeana nu le-a recunoscut un nivel adecvat de protectie a datelor cu caracter personal.

Vom lua intotdeauna masuri pentru a ne asigura ca orice transfer international de date cu caracter personal este gestionat cu atentie cu scopul de a va proteja drepturile si interesele. Transferurile catre furnizorii de servicii si alte parti terte vor fi intotdeauna protejate prin angajamente contractuale si, dupa caz, prin alte garantii, cum ar fi clauzele contractuale standard emise de Comisia Europeana sau schemele de certificare, precum Scutul de confidentialitate pentru protectia datelor cu caracter personal transferate din interiorul UE catre Statele Unite ale Americii.

 

Cum protejam securitatea datelor dumneavoastra cu caracter personal

Ne angajam sa asiguram securitatea datelor cu caracter personal prin implementarea unor masuri tehnice si organizatorice adecvate, conform standardelor industriei.

Transmisia datelor dumneavoastra cu caracter personal se face folosind algoritmi de criptare de ultima generatie si le stocam pe servere securizate, asigurand in acelasi timp redundanta datelor.

 

In ciuda masurilor luate pentru a proteja datele dumneavoastra cu caracter personal, va atragem atentia ca transmiterea informatiilor prin Internet, in general, sau prin intermediul altor retele publice, nu este complet sigura, existand riscul ca datele sa fie vazute si utilizate de catre terte parti neautorizate. Nu putem fi responsabili pentru astfel de vulnerabilitati ale unor sisteme care nu sunt sub controlul nostru.

 

Ce drepturi aveti

Regulamentul general privind protectia datelor recunoaste o serie de drepturi in legatura cu datele dumneavoastra cu caracter personal. Puteti solicita accesul la datele dumneavoastra, corectarea oricaror greseli din fisierele noastre si/sau va puteti opune la prelucrarea datelor dumneavoastra cu caracter personal. De asemenea, va puteti exercita dreptul de a va plange autoritatii de supraveghere competente sau de a va adresa justitiei. Dupa caz, puteti beneficia si de dreptul de a solicita stergerea datelor dumneavoastra cu caracter personal, dreptul la restrictionarea prelucrarii datelor dumneavoastra si dreptul la portabilitatea datelor.

 

Mai multe informatii despre fiecare dintre aceste drepturi pot fi obtinute prin consultarea paragrafelor de mai jos.

Pentru a va putea exercita drepturile, ne puteti contacta folosind detaliile de contact expuse mai sus. Va rugam sa retineti urmatoarele aspecte daca doriti sa va exercitati aceste drepturi:

 

Identitate. Luam in serios confidentialitatea tuturor inregistrarilor care contin date cu caracter personal. Din acest motiv, va rugam sa ne transmiteti cererile dumneavoastra cu privire la astfel de inregistrari folosind adresa de e-mail pe care o utilizati in relatia cu Easy Grow Business Development. In caz contrar, ne rezervam dreptul de a va verifica identitatea prin solicitarea de informatii suplimentare care au ca scop confirmarea identitatii dumneavoastra.

 

Onorarii. Nu vom solicita o taxa pentru a va exercita vreun drept in ceea ce priveste datele dumneavoastra cu caracter personal, cu exceptia cazului in care solicitarea dumneavoastra de acces la informatii este nefondata, respectiv repetitiva sau excesiva, caz in care vom percepe o suma rezonabila in asemenea circumstante. Va vom informa despre orice onorarii aplicate inainte de a va solutiona cererea.

Durata de raspuns. Ne propunem sa raspundem la orice solicitari valide in termen de maximum 30 de zile lucratoare, cu exceptia cazului in care acest lucru este deosebit de complicat sau daca ati facut mai multe solicitari, caz in care urmeaza sa raspundem in termen de maximum 60 de zile. Va vom anunta daca vom avea nevoie de mai mult de 30 de zile. S-ar putea sa va intrebam daca puteti sa ne spuneti exact ce doriti sa primiti sau ce anume va ingrijoreaza. Acest lucru ne va ajuta sa actionam mai repede si sa scurtam timpul de raspuns la solicitarea dumneavoastra.

Drepturile tertelor parti. Nu trebuie sa respectam o cerere in cazul in care ar afecta in mod negativ drepturile si libertatile altor persoane vizate.

Aveti urmatoarele drepturi:

–       sa confirmam daca va prelucram datele cu caracter personal;

–       sa va punem la dispozitie o copie a acestor date;

–       sa va oferim alte informatii despre datele dumneavoastra cu caracter personal, cum ar fi datele pe care le avem, la ce le folosim, cui i le divulgam, daca le transferam in strainatate si cum le protejam, cat timp le pastram, ce drepturi aveti, cum puteti face o plangere, de unde am obtinut datele dumneavoastra, in masura in care informatiile nu v-au fost deja furnizate prin aceasta informare.

 

Ne puteti cere sa rectificam sau sa completam datele dumneavoastra cu caracter personal inexacte sau incomplete. Este posibil sa incercam sa verificam exactitatea datelor inainte de rectificarea acestora.

Ne puteti cere sa va stergem datele cu caracter personal, dar numai in cazul in care:

  • acestea nu mai sunt necesare pentru scopurile pentru care au fost colectate; sau
  • v-ati retras consimtamantul (in cazul in care prelucrarea datelor se baza pe consimtamant); sau
  • dati curs unui drept legal de a va opune; sau
  • acestea au fost prelucrate ilegal; sau
  • ne revine o obligatie legala in acest sens. Nu avem obligatia de a ne conforma solicitarii dumneavoastra de stergere a datelor dumneavoastra cu caracter personal in cazul in care prelucrarea datelor cu caracter personal este necesara:
  • pentru respectarea unei obligatii legale; sau
  • pentru constatarea, exercitarea sau apararea unui drept in instanta.

Ne puteti cere sa restrictionam prelucrarea datelor cu caracter personal, dar numai in cazul in care:

  • acuratetea lor este contestata (a se vedea sectiunea de rectificare), pentru a ne permite sa verificam acuratetea acestora; sau
  • prelucrarea este ilegala, dar nu doriti ca datele sa fie sterse; sau
  • acestea nu mai sunt necesare pentru scopurile pentru care au fost colectate, dar dumneavoastra aveti nevoie de ele pentru a constata, a exercita sau a apara un drept in instanta; sau
  • v-ati exercitat dreptul de a va opune, iar verificarea daca drepturile noastre prevaleaza este in desfasurare.

Putem continua sa folosim datele dumneavoastra cu caracter personal in urma unei solicitari de restrictionare, in cazul in care:

  • avem consimtamantul dumneavoastra; sau
  • pentru a constata, exercita sau asigura apararea unui drept in instanta; sau
  • pentru a proteja drepturile Easy Grow Business Development sau ale altei persoane fizice sau juridice.

Ne puteti cere sa va furnizam datele cu caracter personal intr-un format structurat, utilizat in mod curent si care poate fi citit automat, sau puteti solicita ca acestea sa fie „portate” direct catre un alt operator de date, dar in fiecare caz numai daca:

  • prelucrarea se bazeaza pe consimtamantul dumneavoastra sau pe incheierea sau executarea unui contract cu dumneavoastra; si
  • prelucrarea se face prin mijloace automate.

Puteti cere sa nu faceti obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automata, dar numai atunci cand decizia respectiva:

  • produce efecte juridice cu privire la dumneavoastra; sau
  • va afecteaza in alt mod similar si intr-o masura semnificativa. Acest drept nu se aplica in cazul in care decizia la care s-a ajuns in urma luarii automate a deciziilor:
  • ne este necesara pentru a incheia sau a derula un contract cu dumneavoastra;
  • este autorizata prin lege si exista garantii adecvate pentru drepturile si libertatile dumneavoastra;
  • sau se bazeaza pe consimtamantul dumneavoastra explicit.

 

Aveti dreptul sa depuneti o plangere la autoritatea de supraveghere cu privire la prelucrarea datelor dumneavoastra cu caracter personal. In Romania, datele de contact ale autoritatii de supraveghere pentru protectia datelor sunt urmatoarele: Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal B-dul G-ral. Gheorghe Magheru nr. 28-30, Sector 1, cod postal 010336, Bucuresti, Romania Telefon: +40.318.059.211 sau +40.318.059.212; E-mail: anspdcp@dataprotection.ro

Fara a va afecta dreptul dumneavoastra de a contacta in orice moment autoritatea de supraveghere, va rugam sa ne contactati in prealabil, si va promitem ca vom depune toate eforturile necesare pentru a rezolva orice problema pe cale amiabila.

Reamintim faptul ca ne puteti contacta in orice moment la: +40 730 577 300 sau office@easygrownow.ro.