Relatia cu seful scartaie – 10 pasi pentru a-ti imbunatati relatia cu seful

Pentru multi dintre noi, o relatie buna cu seful este esentiala pentru succesul profesional, pentru ca acesta influenteaza intr-o masura destul de mare proiectele speciale care ni se aloca, vizibilitatea in companie, oportunitatile de avansare si recompensele materiale.

In acest articol iti prezint 10 pasi care te ajuta sa iti imbunatatesti (si chiar sa iti “repari”) relatia cu seful.

De ce este important sa ai o relatie buna cu seful tau?

Relatia cu seful este la fel de importanta ca cea pe care o ai cu colegii de serviciu.

Feed-back-ul pe care il primesti din partea sefului te ajuta sa iti imbunatatesti activitatea si te face sa te simti mai implinit la locul de munca, un factor extrem de important pentru multi angajati.

Iata ce pasi iti propun sa faci pentru a-ti imbunatati relatia cu seful:

  1. Afla care este problema, daca intr-adevar exista una

Daca ai senzatia ca seful nu te (prea) place, prima intrebare pe care trebuie sa ti-o adresezi este daca tu esti problema. Poate seful tau are un stil de relationare mai distant sau este o persoana care nu isi exprima in mod consecvent aprecierea pentru performanta angajatilor.

Observa modul in care seful tau interactioneaza cu colegii tai si daca se comporta diferit cu acestia, atunci probabil problema este la tine. Analizeaza potentialele cauze: poate ai ignorat feed-back-ul oferit, poate nu faci lucrurile asa cum ti-a comunicat ca vrea sa fie facute sau poate la un moment dat s-a intamplat ceva care l-a facut sa isi piarda increderea in competentele tale.

  1. Fii sigur ca ii intelegi stilul de management si actioneaza in concordanta cu acesta

Odata ce ai identificat sursa problemelor din relatia cu seful tau, cauta solutii. Daca nu stii sigur care sunt asteptarile sefului tau, e timpul sa le afli. Cu totii ne dorim sefi proactivi, insa depinde de noi sa initiem o comunicare bi-directionala prin care sa ne aliniem prioritatile cu ale lor.

Sefii au stiluri diferite de leadership, iar acestea pot varia in functie de situatie si de oamenii cu care interactioneaza. Seful tau prefera sa ofere angajatilor libertatea de a actiona sau vrea sa stie tot timpul ce fac acestia? Este adeptul inovatiei sau prefera ca totul sa fie facut “ca la carte”?

  1. Asuma-ti responsabilitatea atunci cand gresesti

Daca ai facut ceva care submineaza autoritatea sefului sau care l-a determinat sa isi piarda increderea in tine, trebuie sa iti asumi responsabilitatea. Accepta vina – tu trebuie sa fii cel care initiaza si isi asuma acest proces pentru ca el este piatra de temelie pentru (re)construirea relatiei cu seful tau. Asigura-l ca gestionezi aspectele care au generat problemele si cere-i ajutorul pentru a restabili relatia la nivelul de incredere dorit de amandoi.

  1. Demonstreaza-ti valoarea

Nu, asta nu inseamna sa te lauzi ostentativ, ci sa ii arati sefului tau ca aveti un obiectiv comun si ca esti dispus sa lucrati impeuna pentru a-l atinge. Aceasta atitudine te ajuta sa dezvolti o relatie de incredere cu seful tau.

De exemplu, pentru a-si face treaba bine, seful tau are nevoie de informatii pe care se poate baza. Include-l in comunicarile care il intereseaza si daca apare o problema sau daca un termen asumat nu poate fi respectat, informeaza-l. Fii onest, deschis si ofera-i timp pentru a raspunde, precum si sugestii bazate pe specificul expertizei tale.

  1. Schimba-ti atitudinea

Sa actionezi in concordanta cu agenda (obiectivele) si stilul sefului tau poate necesita de multe ori o schimbare de atitudine din partea ta. Daca nu il placi pe seful tau, exista mari sanse ca acesta sa intuiasca acest lucru, mai ales daca nu reusesti mereu sa iti ascunzi emotiile negative. De aceea este esential sa iti schimbi atitudinea si sa incerci sa gasesti elemente pozitive la seful ta, concentrandu-te pe punctele sale forte si nu pe slabiciuni.

Prin sedinte personalizate, un coach de la Easy Go Business Development, certificat si cu experienta, iti poate arata in mod practic cat de mult poate influenta schimbarea atitudinii tale relatia pe care o ai cu cei din jur, inclusiv cu seful tau.

  1. Creeaza o conexiune cu seful tau

Sa creezi o conexiune la nivel uman cu seful tau poate imbunatati relatia cu acesta. Cauta subiecte comune de interes fie ca este vorba de sportul preferat sau de trupa favorita de muzica. Aceste elemente te ajuta sa iti intelegi mai bine seful, sa afli ce il motiveaza la nivel personal si sa stabilesti o legatura cu acesta.

Este important sa retii insa ca sa te prefaci ca ai aceleasi interese nu va functiona. Este mai bine sa accepti ca intre tine si seful tau nu exista “chimie” decat sa fortezi lucrurile.

  1. Comunica in mod deschis

De cate ori i-ai spus sefului tau ca ideile pe care le are nu sunt cele mai inspirate? Sau cand ti-ai manifestat ultima data dezacordul fata de propunerile sale? Acestea reprezinta pentru multi angajati discutii extrem de delicate, insa necesare.

Trebuie sa iti amintesti ca ai fost angajat pentru ca detii anumite competente pe care compania le apreciaza si care pot oferi adeseori o perspectiva diferita de cea a sefului tau. Daca te simti pregatit sa nu fii de acord cu el si sa ii comunici asta in mod deschis, vei construi o relatie puternica – una in care vor triumfa intotdeauna cele mai bune idei, indiferent daca ele apartin tie sau lui.

  1. Cere sfatul sau ajutorul sefului tau

Aceasta este o metoda eficienta prin care ii poti imbunatati parerea pe care o are despre tine pentru ca arata ca ii respecti experienta, capacitatea de a judeca orice situatie si de a oferi solutiile potrivite.

Insa acest demers este o chestiune sensibila pentru ca nu vrei ca seful tau sa creada ca ii “pasezi” inapoi sarcinile ori problemele pe care ti le-a incredintat. De aceea este necesar sa prezinti corect situatia atunci cand ii ceri sfat ori ajutor: precizeaza ca tu vei face toata munca si ca ai nevoie de ajutor doar pentru a te asigura ca vezi problema din toate unghiurile.

Tine minte: odata ce i-ai cerut sprijinul, va trebui sa pui in aplicare ideile sau solutiile oferite.

  1. Gestioneaza comportamentul negativ

Exista multe motive pentru care relatia cu seful tau este una dificila. Unii sefi nu sunt facuti pentru acest rol. Altii au fost promovati in functie datorita cunostintelor tehnice, insa nu detin competente soft esentiale cum ar fi managementul oamenilor sau spirit de echipa.

Insa exista comportamente care nu pot fi trecute cu vederea. Daca ai un sef care cere de la echipa din ce in ce mai multe eforturi (peste cele “normale”), care este agresiv in exprimare, face micro-management sau este nemultumit tot timpul indiferent ce ai face, care este nerabdator si iritat mereu sau nu accepta ca exista si situatii in care singurul raspuns posibil este “nu”, este cazul sa ai cu el o discutie onesta, echilibrata si calma.

Exista situatii in care sefii au fost uimiti sa afle ce efect are comportamentul lor asupra angajatilor si si-au schimbat atitudinea, creand cu angajatii lor relatii solide, bazate pe incredere si respect reciproce si acesta poate fi si cazul tau. Insa nu vei stii pana nu incerci sa pui in aplicare pasii descrisi mai sus.

  1. Fii tu insuti

Multi dintre noi petrecem mai mult timp cu colegii (si sefii) decat cu propriile familii si uneori acest lucru ne poate crea un sentiment de frustrare la locul de munca. Daca te afli in aceasta situatie, este bine sa o aduci in atentia sefului tau pentru ca nu are cum sa ghiceasca ce te framanta.

Si totusi, ce faci cand acesti pasi nu dau rezultate?

Dincolo de toate recomandarile, exista sefi cu care nu putem lucra indiferent ce am face. Fiecare zi petrecuta cu ei este extrem de demotivanta, oamenii care au trecut prin aceasta experienta descriind-o ca fiind una dintre cele mai dureroase si frustrante din vietile lor.

Cand relatia cu seful tau nu poate fi imbunatatita indiferent de eforturile depuse, este momentul sa cauti un nou job sau un nou sef. Daca nu vrei sa parasesti compania, poti cauta o alta pozitie cu un alt manager cu care, cel mai probabil, vei construi o relatie mai solida si mai satisfacatoare.

Un coach Easy Go Business Development te poate ajuta si in aceasta situatie, aratandu-ti cum sa iti accesezi acele competente si cunostinte de care ai nevoie pentru a traversa cu succes perioada de acomodare la o noua pozitie si mai ales la un nou sef, fie el in interiorul aceleiasi companii.

 

Articole similare

Articole similare