Tendintele pietei – ce ii asteapta pe antreprenori in 2024

Pentru un antreprenor, sa fie la curent mereu cu tendintele pietei inseamna sa fie pregatit sa isi adapteze business-ul la evenimentele si schimbarile majore care ne afecteaza viata.

Fie ca vorbim de modificarea cererii de produse si servicii, de impactul din ce in ce mai mare pe care il are tehnologia asupra preferintelor consumatorilor sau de modul in care o afacere isi desfasoara activitatea, tendintele pietei reprezinta pentru orice antreprenor un instrument util pentru a contura strategii si, de ce nu, planuri de rezerva.

Iata 4 tendinte importante pentru piata in 2024

  1. Reducerea costurilor va pune in pericol profitul

Companiile au pus intotdeauna nevoile clientilor pe primul plan pentru ca experienta de cumparare oferita acestora duce la cresterea veniturilor. Insa in ultimii ani organizatiile  au fost fortate sa faca unele compromisuri care au afectat buzunarul cumparatorilor. Si asta a creat multor consumatori perceptia ca sunt inselati, pentru ca acolo unde companiile vad modalitati de a supravietui in piata, consumatorii vad lacomie.

De aceea este imperios ca in 2024 antreprenorii sa gaseasca mijloace prin care sa tina in echilibru  costurile si profitul fara a trece cresterile de preturi la clienti.

Este limpede ca fara profit niciun business nu poate supravietui si de aceea antreprenorii se zbat sa il protejeze, sacrificand uneori un element esential: experienta oferita clientilor.

Reducerile de calitate sau cantitate ale produselor (shrinkflation), lipsurile sau limitarile de care dau dovada centrele de Customer Service sau ofertele nesolicitate de abonare la diferite servicii sau aplicatii intaresc perceptia clientilor ca organizatiile nu ii mai pun in centrul deciziilor pe care le iau.

Atat antreprenorii, cat si clientii trebuie sa isi scada costurile. Insa daca cei dintai vor face acest lucru intr-un mod nechibzuit, consumatorii vor deveni din ce in ce mai frustrati si estimarile de venituri pe termen lung vor fi afectate sever. Loialitatea clientilor are de suferit atunci cand pretul si valoarea oferita in schimbul sau reprezinta principalii factori care influenteaza decizia de cumparare.

  1. Creativitatea va trebui revigorata

Principalul obiectiv al creativitatii in business este sa inspire un raspuns al consumatorilor (potentiali si existenti) cu ajutorul imaginatiei si al conexiunii dintre oameni.

Insa astazi bugetele pentru inovatie sunt printre primele taiate cand companiile traverseaza perioade dificile. Iar aceasta nu este decizia potrivita pentru ca noutatea este cea care genereaza entuziasm si legatura emotionala cu brandurile, ceea ce reprezinta un element cheie de diferentiere in piata.

Potrivit unui studiu realizat de Accenture Song in august 2023, 35% dintre respondenti spun ca design-urile aplicatiilor oferite de branduri nu se diferentiaza unele de altele, 40% dintre acestia avand varsta cuprinsa intre 18 si 24 de ani.

Si astfel devine clar ca instrumentul pe care antreprenorii il au la indemana pentru a se diferentia de competitori este creativitatea, care are nevoie de un refresh.

Cum pot indeplini antreprenorii acest obiectiv?

Punand in aplicare principii ca:

Ø  asumarea riscurilor prin (re)introducerea creativitatii, a distractiei si a atentiei la detalii in experientele oferite clientilor pentru a restabili increderea acestora in elementul de noutate a produselor si serviciilor oferite;

Ø  spargerea tiparelor oferite de tehnologie prin transformarea acestora in solutii care “ating” consumatorii la nivel uman. “Umanizarea brandurilor” este, mai ales in contextul cresterii influentei Inteligentei Artificiale in business, o sintagma de actualitate.

  1. Inteligenta Artificiala va continua sa schimbe fata business-ului

Inteligenta Artificiala a imbunatatit experienta consumatorilor pe Internet, facandu-i sa se simta mai intelesi si mai importanti ca oricand. Pentru antreprenori, flexibilitatea si oportunitatile oferite de tehnologie reprezinta ocazii valoroase de a-si pune afacerile pe o traiectorie mult mai relevanta pentru consumatori.

Potrivit aceluiasi survey al Accenture Song, 42% dintre cei chestionati sunt dispusi sa foloseasca Inteligenta Artificiala pentru a gasi recomandari de produse. In acest context, antreprenorii vor trebui sa afle cum va arata noua fata a afacerii lor si cum poate fi ea reprezentata virtual, ceea ce va necesita o cunoastere extrem de profunda a personalitatii brandului pe care il promoveaza in piata.

Ritmul de integrare a Inteligentei Artificiale in business nu da semne de incetinire, ceea ce inseamna ca antreprenorii vor trebui sa o foloseasca in mod inteligent pentru a face consumatorii sa se simta mai intelesi, mai important, mai apreciati.

  1. Modul “traditional” de viata va fi reconfigurat

Noile limitari, nevoi si oportunitati reconfigureaza modul de viata “traditional”.

50% dintre respondentii survey-ului Accenture Song spun ca pandemia si tot ce s-a intamplat de atunci i-au determinat sa-si puna sub semnul intrebarii alegerile de viata, iar 48% dintre participanti au declarat ca nu mai fac planuri de viitor deloc sau le fac pe perioade mai mici de un an.

Schimbarile de mentalitate care iau nastere acum vor crea perspective noi asupra produselor si serviciilor, iar estimarile companiilor despre ce asteptari are un gen sau altul, o varsta sau alta de consumatori nu vor mai fi aplicabile pentru ca totul se schimba.

Cand consumatorii imbratiseaza o abordare centrata pe viata, antreprenorii pot ajunge la acestia creand experiente impecabile, care provoaca traditionalul, standardele, normele. Prin adaptarea rapida la reconfigurarea modului “traditional” de viata, antreprenorii vor dobandi clienti noi, loialitatea clientilor existenti si surse de venit recurent.

Atat pentru antreprenori, cat si pentru consumatori, viitorul este, intr-o masura mai mare sau mai mica, nesigur. Insa pentru a-ti proteja afacerea in perioade dificile si pentru a o extinde in cele de prosperitate, ai la indemana oricand experienta si expertiza consultantilor de business Easy Go Business Development. Suntem aici sa te ajutam sa definesti noua traiectorie a afacerii tale pentru a-ti atinge fiecare obiectiv in parte.

 

Articole similare

Articole similare