Micromanagement – efecte nocive pentru angajati si companie

blog 8

Micromanagementul se poate dovedi util in anumite situatii, pe termen scurt, cum ar fi instruirea noilor angajati sau controlul unor elemente care prezinta un risc ridicat pentru companie. Pe termen lung insa, costurile asociate acestui stil de management se pot dovedi exorbitante pentru companie, a carei performanta este afectata negativ.

Ce este micromanagementul?

Micromanagementul este un stil de management in care managerul monitorizează constant si detaliat activitatea membrilor echipei sale. Micromanagementul limiteaza creativitatea, autonomia și contributia pe care angajatii si-o aduc la derularea activitatii, afectand negativ implicarea si productivitatea si determinand in unele situatii parasirea companiei de catre acestia.

Semne care indica existenta micromanagementului la locul de munca

  • managerul este prea implicat in fiecare pas pe care il fac angajatii;
  • angajatii supervizati de un astfel de manager trebuie sa obtina aprobarea acestuia pentru tot ceea ce fac;
  • managerul este reticent in a avea incredere in capacitatea echipei sale de a-si indeplini atributiile, ceea ce limiteaza numarul de idei si propuneri emise de aceasta in legatura cu derularea sau imbunatatirea activitatii de zi cu zi;
  • managerul vrea ca totul sa fie realizat perfect, indiferent de situatie;
  • managerul este nerabdator si cere ca sarcinile incredintate sa fie indeplinite bine, repede si simultan;
  • un micromanager isi deleaga foarte putine atributii, de multe ori crezand ca altcineva nu poate solutiona problemele la fel de bine ca el;
  • managerul se concentreaza pe criticarea lucrurilor pe care angajatii le fac gresit si nu pe dezvoltarea potentialului acestora. Acesta lucru este reflectat de faptul ca acesti manageri nu lauda eforturile membrilor echipei de fata cu alte persoane si nici nu ofera echipei recunoasterea meritelor atunci cand aceasta este justificata.

Care sunt consecintele micromanagementului?

Prima si probabil cea mai severa consecinta este senzatia de sufocare, de control permanent pe care o au angajatii “condusi” cu un astfel de stil managerial. Aceste perceptii le afecteaza nu doar performanta, ci si expertiza, ei nesimtindu-se in niciun fel incurajati sa vina cu propuneri ori idei de imbunatatire a propriei activitati sau chiar a segmentului de activitate in care opereaza.

Pe de alta parte, din perspectiva unui micromanager poate fi frustrant sa vezi cum echipa face greseli sau se impiedica de obstacole care ar putea fi evitate.

Practicarea micromanagementului are efectul unui domino: cand top managerii cer managerilor de departamente, de exemplu, sa atinga anumite obiective, daca acestia din urma sunt adeptii micromanagementului vor transfera presiunea pe umerii membrilor echipelor lor, controlandu-le fiecare actiune si fiecare sacina.

Alte consecinte ale unui astfel de scenariu sunt:

1.Pierderea increderii

Pierderea increderii se “traduce” prin demotivare, prin demisie sau prin amandoua. Avand fiecare actiune supravegheata, controlata si de multe ori, disputata, angajatii vor avea senzatia ca nu sunt demni de increderea managerului lor, ceea ce nu doar ii va demotiva, dar ii si va obosi, emotional si profesional. Si cum nimanui nu ii place sa se afle intr-o astfel de situatie, compania poate pierde angajati experimentati, profesionisti, cu rezultate pozitive pentru companie din cauza micromanagementului.

2.Generarea unui sentiment de frustrare

Condusi cu o asa-zisa “mana de fier”, care le cere socoteala pentru fiecare decizie sau actiune profesionala, foarte curand angajatii vor deveni frustrati si vor avea o productivitate scazuta. Astfel, pozitiile ocupate de ei vor deveni disponibile, de multe ori nici noii angajati nefiind dispusi sa lucreze cu un micromanager.

Frustrarea va avea impact financiar – recrutarea de noi angajati inseamna investitii de timp si bani, la care se adauga timpul in care noii angajati trebuie instruiti cu privire la specificul pozitiei pe care o ocupa, timp in care ei nu performeaza efectiv, ci invata.

3.Aparitia burnout-ului

Realitate: micromanagementul ii face pe micromanageri sa se simta epuizati. Multi dintre acesti manageri ajung sa se simta obositi sa explice iar si iar (spun ei) aceleasi lucruri si sa isi dispretuiasca job-ul pana la punctul in care decid sa demisioneze. Burnout-ul resimtit de micromanager este evident transmis si echipei, totul devenind un cerc vicios care poate afecta sanatatea fizica si emotionala a tuturor celor prinsi in acest cerc.

4.Transformarea echipei intr-una lipsita de autonomie ori initiativa

Angajatii care lucreaza cu un micromanager ajung sa fie dependenti de acesta. Ei isi pierd increderea in competentele si expertiza pe care o au, ajungand, inevitabil, sa esueze in gestionarea proiectelor incredintate. Ceea ce, desigur, nu are niciun sens, din moment ce acesti oameni au fost angajati tocmai pentru competentele si expertiza lor. Mai mult decat atat, acesti angajati renunta sa mai vina cu propuneri ori initiative pentru ca ele ar trebui aprobate ori validate de managerul care este cam tot timpul ocupat cu sarcini pe care ar putea sa le delege echipei sale.

In acest fel dispare si inovatia generata de o companie: angajatii “simt” sau in unele cazuri sunt “instruiti” sa nu “iasa din rand”, sa nu vina cu idei si propuneri care ar putea sa schimbe starea de fapt, “ordinea” departamentului din care fac parte.

Cum poate fi eliminat micromanagementul?

Cele mai utile metode de eliminare a micromanagementului sunt:

1.Acceptarea faptului ca uneori se vor face greseli

Greșelile sunt un proces important in experienta de invatare și ar trebui privite ca parte din procesul de formare (instruire).

Angajații carora li se permite sa fie autonomi in indeplinirea sarcinilor vor fi motivati sa fie mai productive si vor genera rezultate mai valoroase pentru companie. Moralul scazut si rotatia angajatilor vor scadea, iar angajatii se vor simti mai impliniti din punct de vedere profesional pentru ca li se va acorda increderea ca pot indeplini sarcinile prevazute de pozitia ocupata;

2.Responsabilizarea angajatilor

Responsabilizarea incepe cu acordarea de incredere, de autonomie. Angajatilor trebuie sa li se ofere sansa de a lua deciziile pe care le considera cele mai potrivite pe baza specificului departamentului din care fac parte, a tipurilor de atributii pe care le au de indeplinit, a experientei si expertizei profesionale pe care le poseda;

3.Comunicarea cu regularitate a asteptarilor

Se intampla adesea ca managerii sa apeleze la micromanagement pentru ca nu isi exprima clar asteptarile pe care le au de la membrii echipelor lor. Iar cand acestia nu livreaza rezultatele acestor asteptari necomunicate, managerul considera ca ei trebuie supervizati, impinsi de la spate, verificati constant.

In schimb, managerii care discuta clar si frecvent cu membrii echipelor lor, pe un ton constructiv, evident, au echipe motivate, pro-active, gata sa vina cu propuneri de schimbare ori optimizare a proceselor, procedurilor si a modului de lucru in general cand acesta nu este cel asteptat de manager sau de companie.

Schimbarea comportamentului asociat cu micromanagementul poate fi un proces dificil si de durata. Primul pas il reprezinta constientizarea faptului ca acest stil de management trebuie eliminat si intelegerea consecintelor negative pe care le are asupra echipei si asupra companiei.

O auto-evaluare a stilului managerial poate fi utila in acest sens, obiectivul principal fiind acela de a gasi un echilibru intre indeplinirea sarcinilor de zi cu zi fara sacrificarea planificarii strategice, de ansamblu, pe termen lung.

Daca ai nevoie de ajutor in acest proces, ii stam la dispozitie cu servicii de management personalizate, adaptate la specificul companiei tale.

Articole similare

Articole similare

Claudiu Chiru
Prezentare generală a confidențialității

Politica de confidentialitate

 

Consideram asigurarea dreptului la protectia datelor cu caracter personal ca un angajament fundamental al Easy Grow Business Development S.R.L, prin urmare vom dedica toate resursele si eforturile necesare pentru a prelucra datele dumneavoastra in deplina concordanta cu Regulamentul (UE) 2016/679 (“Regulamentul general privind protectia datelor” sau “GDPR”), precum si cu orice alta legislatie aplicabila pe teritoriul Romaniei. Intrucat unul dintre principiile esentiale ale acestui cadru legal il reprezinta transparenta, am pregatit acest document prin care dorim sa va informam despre modul in care colectam, utilizam, transferam si protejam datele dumneavoastra cu caracter personal atunci cand interactionati cu noi in legatura cu produsele si serviciile noastre, inclusiv prin site-ul nostru web sau prin aplicatiile disponibile pe telefonul mobil.

 

Ne rezervam dreptul de a actualiza si modifica periodic aceasta Politica de Confidentialitate, pentru a reflecta orice modificari ale modului in care prelucram datele dumneavoastra cu caracter personal sau orice modificari ale cerintelor legale. In cazul oricarei astfel de modificari, vom afisa pe website-ul nostru versiunea modificata a Politicii de Confidentialitate, motiv pentru care va rugam sa verificati periodic continutul acestei Politici de Confidentialitate.

Ce categorii de date cu caracter personal prelucram

In general, colectam datele dumneavoastra cu caracter personal direct de la dumneavoastra, astfel incat aveti controlul asupra tipului de informatie pe care ne-o oferiti. Cu titlu de exemplu, primim informatii de la dumneavoastra astfel:

 

Cand ne trimiteti un mesaj sau ne trimiteti o cerere de oferta, ne furnizati informatii precum: produsul sau serviciul dorit, numele si prenumele, adresa de email, numarul de telefon, etc.

Putem, de asemenea, sa colectam si sa prelucram ulterior anumite informatii cu privire la comportamentul dumneavoastra in timpul vizitarii site-ului nostru web, pentru a va personaliza experienta online si a va pune la dispozitie oferte adaptate profilului dumneavoastra. Va invitam sa aflati mai multe detalii in acest sens prin consultarea sectiunii de mai jos cu privire la scopurile prelucrarii.

Pe site-ul nostru web putem stoca si colecta informatii in cookie-uri si tehnologii similare, conform Politicii de cookie-uri.

 

Nu colectam si nu prelucram in alt mod date sensibile, incluse de Regulamentul general privind protectia datelor in categorii speciale de date cu caracter personal. De asemenea, nu dorim sa colectam sau sa prelucram date ale minorilor care nu au implinit varsta de 18 ani.

 

Care sunt scopurile si temeiurile prelucrarii:

Vom utiliza datele dumneavoastra cu caracter personal cu urmatorul scop:

Pentru prestarea serviciilor Easy Grow Business Development in beneficiul dumneavoastra.

Acest scop general poate include, dupa caz, urmatoarele:

a) Raspunsul la intrebarile si sau solicitarile adresate de dumneavoastra prin intermediul formularului de contact;

b) Asigurarea serviciilor de suport, inclusiv oferirea de raspunsuri la solicitarile dumneavoastra sau la intrebarile dumneavoastra cu privire la serviciile Easy Grow Business Development.

 

Prelucrarea datelor dumneavoastra pentru aceste scopuri este in cele mai multe cazuri necesara pentru incheierea si executarea unui contract intre Easy Grow Business Development si dumneavoastra. De asemenea, anumite prelucrari subsumate acestor scopuri sunt impuse de legislatia aplicabila, inclusiv legislatia fiscala si contabila.

 

Pentru imbunatatirea serviciilor noastre

Ne dorim in permanenta sa va oferim acele informatii si detalii care va intereseaza cel mai mult. Pentru aceasta, putem colecta si utiliza anumite informatii in legatura cu comportamentul dumneavoastra in timpul vizitei pe site-ul nostru, va putem invita sa completati diverse chestionare sau putem desfasura, direct sau cu ajutorul unor parteneri, studii si cercetari de piata.

Ne intemeiem aceste activitati pe interesul nostru legitim de a desfasura activitati comerciale, avand intotdeauna grija ca drepturile si libertatile dumneavoastra fundamentale sa nu fie afectate.

 

Pentru marketing

Vrem sa va tinem la curent cu privire la cele mai bune oferte pentru produsele/serviciile care va intereseaza. In acest sens, va putem trimite orice tip de mesaj (cum ar fi: e-mail/SMS/telefonic/alerte pe mobil sau web, etc.) continand informatii generale si tematice, informatii cu privire la produse si servicii similare sau complementare cu cele pe care le-ati achizitionat, informatii cu privire la oferte sau promotii, informatii referitoare la produsele/serviciile pentru care ati aratat interes, precum si alte comunicari comerciale cum ar fi cercetari de piata si sondaje de opinie, si putem afisa recomandari personalizate pe site-ul web.

 

In anumite situatii, ne putem baza activitatile de marketing pe interesul nostru legitim de a ne promova si dezvolta activitatea comerciala. In orice situatie in care folosim informatii cu privire la dumneavoastra pentru un interes legitim al nostru, avem grija si luam toate masurile necesare pentru ca drepturile si libertatile dumneavoastra fundamentale sa nu fie afectate. Cu toate acestea, ne puteti solicita oricand, prin mijloacele descrise mai sus, sa oprim prelucrarea datelor dumneavoastra cu caracter personal in scop de marketing, urmand sa dam curs cererii dumneavoastra.

 

Pentru apararea intereselor noastre legitime

Pot exista situatii in care vom folosi sau transmite informatii pentru a ne proteja drepturile si activitatea comerciala. Acestea pot include:

– Masuri de protectie a site-ului web easygrownow.ro fata de atacuri cibernetice:

– Masuri de prevenire si detectare a tentativelor de fraudare, inclusiv transmiterea unor informatii catre autoritatile publice competente;

– Masuri de gestionare a altor riscuri.

 

Temeiul general al acestor tipuri de prelucrari este interesul nostru legitim de a ne apara activitatea comerciala, fiind inteles ca ne asiguram ca toate masurile pe care le luam garanteaza un echilibru intre interesele noastre si drepturile si libertatile dumneavoastra fundamentale.

De asemenea, in anumite cazuri ne intemeiem prelucrarea pe dispozitii legale cum ar fi obligatia de a asigura paza bunurilor si valorilor prevazuta de legislatia aplicabila in aceasta materie.

 

Cat timp pastram datele dumneavoastra cu caracter personal

Ca regula generala, vom stoca datele dumneavoastra cu caracter personal cat timp sunteti in colaborare cu noi. Puteti sa ne solicitati oricand stergerea anumitor informatii si vom da curs acestor solicitari, sub rezerva pastrarii anumitor informatii in situatiile in care legislatia aplicabila sau interesele noastre legitime o impun.

 

Cui transmitem datele dumneavoastra cu caracter personal

Dupa caz, putem transmite sau oferi acces la anumite date cu caracter personal ale dumneavoastra urmatoarelor categorii de destinatari:

– partenerilor Easy Grow Business Development;

– furnizorilor de servicii de curierat;

– furnizorilor de servicii de plata/bancare;

– furnizorilor de servicii de marketing / telemarketing;

– furnizorilor de servicii de cercetare de piata;

– societatilor de asigurare;

– furnizorilor de servicii IT;

– altor societati cu care putem dezvolta programe comune de ofertare pe piata a bunurilor si serviciilor noastre.

 

In cazul in care ne revine o obligatie legala sau daca este necesar pentru a ne apara un interes legitim, putem de asemenea divulga anumite date cu caracter personal unor autoritati publice.

Ne asiguram ca accesul la datele dumneavoastra de catre terte persoane juridice de drept privat se realizeaza in conformitate cu prevederile legale privind protectia datelor si confidentialitatea informatiilor, in baza unor contracte incheiate cu acestia.

 

In ce tari transferam datele dumneavoastra cu caracter personal

In prezent, stocam si prelucram datele dumneavoastra cu caracter personal pe teritoriul Romaniei.

Cu toate acestea, este posibil sa transferam anumite date ale dumneavoastra cu caracter personal unor entitati localizate in Uniunea Europeana sau in afara Uniunii, inclusiv in tari carora Comisia Europeana nu le-a recunoscut un nivel adecvat de protectie a datelor cu caracter personal.

Vom lua intotdeauna masuri pentru a ne asigura ca orice transfer international de date cu caracter personal este gestionat cu atentie cu scopul de a va proteja drepturile si interesele. Transferurile catre furnizorii de servicii si alte parti terte vor fi intotdeauna protejate prin angajamente contractuale si, dupa caz, prin alte garantii, cum ar fi clauzele contractuale standard emise de Comisia Europeana sau schemele de certificare, precum Scutul de confidentialitate pentru protectia datelor cu caracter personal transferate din interiorul UE catre Statele Unite ale Americii.

 

Cum protejam securitatea datelor dumneavoastra cu caracter personal

Ne angajam sa asiguram securitatea datelor cu caracter personal prin implementarea unor masuri tehnice si organizatorice adecvate, conform standardelor industriei.

Transmisia datelor dumneavoastra cu caracter personal se face folosind algoritmi de criptare de ultima generatie si le stocam pe servere securizate, asigurand in acelasi timp redundanta datelor.

 

In ciuda masurilor luate pentru a proteja datele dumneavoastra cu caracter personal, va atragem atentia ca transmiterea informatiilor prin Internet, in general, sau prin intermediul altor retele publice, nu este complet sigura, existand riscul ca datele sa fie vazute si utilizate de catre terte parti neautorizate. Nu putem fi responsabili pentru astfel de vulnerabilitati ale unor sisteme care nu sunt sub controlul nostru.

 

Ce drepturi aveti

Regulamentul general privind protectia datelor recunoaste o serie de drepturi in legatura cu datele dumneavoastra cu caracter personal. Puteti solicita accesul la datele dumneavoastra, corectarea oricaror greseli din fisierele noastre si/sau va puteti opune la prelucrarea datelor dumneavoastra cu caracter personal. De asemenea, va puteti exercita dreptul de a va plange autoritatii de supraveghere competente sau de a va adresa justitiei. Dupa caz, puteti beneficia si de dreptul de a solicita stergerea datelor dumneavoastra cu caracter personal, dreptul la restrictionarea prelucrarii datelor dumneavoastra si dreptul la portabilitatea datelor.

 

Mai multe informatii despre fiecare dintre aceste drepturi pot fi obtinute prin consultarea paragrafelor de mai jos.

Pentru a va putea exercita drepturile, ne puteti contacta folosind detaliile de contact expuse mai sus. Va rugam sa retineti urmatoarele aspecte daca doriti sa va exercitati aceste drepturi:

 

Identitate. Luam in serios confidentialitatea tuturor inregistrarilor care contin date cu caracter personal. Din acest motiv, va rugam sa ne transmiteti cererile dumneavoastra cu privire la astfel de inregistrari folosind adresa de e-mail pe care o utilizati in relatia cu Easy Grow Business Development. In caz contrar, ne rezervam dreptul de a va verifica identitatea prin solicitarea de informatii suplimentare care au ca scop confirmarea identitatii dumneavoastra.

 

Onorarii. Nu vom solicita o taxa pentru a va exercita vreun drept in ceea ce priveste datele dumneavoastra cu caracter personal, cu exceptia cazului in care solicitarea dumneavoastra de acces la informatii este nefondata, respectiv repetitiva sau excesiva, caz in care vom percepe o suma rezonabila in asemenea circumstante. Va vom informa despre orice onorarii aplicate inainte de a va solutiona cererea.

Durata de raspuns. Ne propunem sa raspundem la orice solicitari valide in termen de maximum 30 de zile lucratoare, cu exceptia cazului in care acest lucru este deosebit de complicat sau daca ati facut mai multe solicitari, caz in care urmeaza sa raspundem in termen de maximum 60 de zile. Va vom anunta daca vom avea nevoie de mai mult de 30 de zile. S-ar putea sa va intrebam daca puteti sa ne spuneti exact ce doriti sa primiti sau ce anume va ingrijoreaza. Acest lucru ne va ajuta sa actionam mai repede si sa scurtam timpul de raspuns la solicitarea dumneavoastra.

Drepturile tertelor parti. Nu trebuie sa respectam o cerere in cazul in care ar afecta in mod negativ drepturile si libertatile altor persoane vizate.

Aveti urmatoarele drepturi:

–       sa confirmam daca va prelucram datele cu caracter personal;

–       sa va punem la dispozitie o copie a acestor date;

–       sa va oferim alte informatii despre datele dumneavoastra cu caracter personal, cum ar fi datele pe care le avem, la ce le folosim, cui i le divulgam, daca le transferam in strainatate si cum le protejam, cat timp le pastram, ce drepturi aveti, cum puteti face o plangere, de unde am obtinut datele dumneavoastra, in masura in care informatiile nu v-au fost deja furnizate prin aceasta informare.

 

Ne puteti cere sa rectificam sau sa completam datele dumneavoastra cu caracter personal inexacte sau incomplete. Este posibil sa incercam sa verificam exactitatea datelor inainte de rectificarea acestora.

Ne puteti cere sa va stergem datele cu caracter personal, dar numai in cazul in care:

  • acestea nu mai sunt necesare pentru scopurile pentru care au fost colectate; sau
  • v-ati retras consimtamantul (in cazul in care prelucrarea datelor se baza pe consimtamant); sau
  • dati curs unui drept legal de a va opune; sau
  • acestea au fost prelucrate ilegal; sau
  • ne revine o obligatie legala in acest sens. Nu avem obligatia de a ne conforma solicitarii dumneavoastra de stergere a datelor dumneavoastra cu caracter personal in cazul in care prelucrarea datelor cu caracter personal este necesara:
  • pentru respectarea unei obligatii legale; sau
  • pentru constatarea, exercitarea sau apararea unui drept in instanta.

Ne puteti cere sa restrictionam prelucrarea datelor cu caracter personal, dar numai in cazul in care:

  • acuratetea lor este contestata (a se vedea sectiunea de rectificare), pentru a ne permite sa verificam acuratetea acestora; sau
  • prelucrarea este ilegala, dar nu doriti ca datele sa fie sterse; sau
  • acestea nu mai sunt necesare pentru scopurile pentru care au fost colectate, dar dumneavoastra aveti nevoie de ele pentru a constata, a exercita sau a apara un drept in instanta; sau
  • v-ati exercitat dreptul de a va opune, iar verificarea daca drepturile noastre prevaleaza este in desfasurare.

Putem continua sa folosim datele dumneavoastra cu caracter personal in urma unei solicitari de restrictionare, in cazul in care:

  • avem consimtamantul dumneavoastra; sau
  • pentru a constata, exercita sau asigura apararea unui drept in instanta; sau
  • pentru a proteja drepturile Easy Grow Business Development sau ale altei persoane fizice sau juridice.

Ne puteti cere sa va furnizam datele cu caracter personal intr-un format structurat, utilizat in mod curent si care poate fi citit automat, sau puteti solicita ca acestea sa fie „portate” direct catre un alt operator de date, dar in fiecare caz numai daca:

  • prelucrarea se bazeaza pe consimtamantul dumneavoastra sau pe incheierea sau executarea unui contract cu dumneavoastra; si
  • prelucrarea se face prin mijloace automate.

Puteti cere sa nu faceti obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automata, dar numai atunci cand decizia respectiva:

  • produce efecte juridice cu privire la dumneavoastra; sau
  • va afecteaza in alt mod similar si intr-o masura semnificativa. Acest drept nu se aplica in cazul in care decizia la care s-a ajuns in urma luarii automate a deciziilor:
  • ne este necesara pentru a incheia sau a derula un contract cu dumneavoastra;
  • este autorizata prin lege si exista garantii adecvate pentru drepturile si libertatile dumneavoastra;
  • sau se bazeaza pe consimtamantul dumneavoastra explicit.

 

Aveti dreptul sa depuneti o plangere la autoritatea de supraveghere cu privire la prelucrarea datelor dumneavoastra cu caracter personal. In Romania, datele de contact ale autoritatii de supraveghere pentru protectia datelor sunt urmatoarele: Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal B-dul G-ral. Gheorghe Magheru nr. 28-30, Sector 1, cod postal 010336, Bucuresti, Romania Telefon: +40.318.059.211 sau +40.318.059.212; E-mail: anspdcp@dataprotection.ro

Fara a va afecta dreptul dumneavoastra de a contacta in orice moment autoritatea de supraveghere, va rugam sa ne contactati in prealabil, si va promitem ca vom depune toate eforturile necesare pentru a rezolva orice problema pe cale amiabila.

Reamintim faptul ca ne puteti contacta in orice moment la: +40 730 577 300 sau office@easygrownow.ro.